Ha szeretnél kikerülni a cserék közé, kérlek írj a Chatbe, a hely korlátlanul rendelkezésre áll.





Név: OutfitEmma
Nyitás: 2018. Január 1.
Zárás: ???
Webmiss: Monic
Hosted: 024reg.com
Layouts: Monic
Ajánlott felbontás: 1024×768 <
Ajánlott böngésző: Explorer vagy Google





Cím:
UN Women/HeFORShe
Állapot: Folyamatban
Szerep: Jószolgálati nagykövet
Több infó: He for She

Cím: Little Women / Kisasszonyok
Állapot:
Forgatás alatt...
UK prem:
2019.12.25.
HUN prem.:
???
Szerep:
Meg March
Több infó:
iMDb












Kérlek, az oldal tartalmát NE másold le, az általam készített dolgokat, NE tüntesd fel sajátodként.
Az itt található képeket NE DIREKTLINKELD, hanem tölts le magadnak, és úgy rakd fel a saját honlapodra, fórumra stb... .


Emma autója | Emma's car

Toyota Prius hibrid


Emma 2009 elején vette meg első autóját egy Toyota Prius hibrid autót. A környezetében senkinek sem tetszett, de ő nagyon megszerette.

Érdekesség, hogy Rory-nak a Szívek szállodájából (Gilmore Girl) is ugyan ilyen autója volt.

 

 

 

A Prius a világ elso sorozatgyártású hibridautója, környezetbarát muködése példamutató. Hat év elteltével új modell lép a régi helyébe.

A Prius formailag, muszakilag és menetteljesítményeit nézve is korszakos az elorelépés az elozo generációhoz képest, pedig a korábbi modell is high-tech volt a javából. Az átlagfogyasztás 5,1-rol 4,3 literre esett, az autó százra gyorsulásához 13,4 másodperc helyett elég 10,9, de a legtöbb vásárlónál ez nem sokat nyom a latba, ha egy autó olyan külseju, mint az elod. A magas és keskeny, lépcsoshátú hibridautóból egy szinte elegáns ferdehátú vált, amelyre jó ránézni.

Hossza 135 millimétert nott, tengelytávja még ennél is többet. Az elodnél 15 centiméterrel nagyobbra nyújtott tengelytávolság most megfelel a középkategóriás autók átlagának: 270 centi.

A hátsó lábtér nagyon tágas, akár kétméteres utasok is elférnének, ha a fejtér a lejto tetovonal miatt nem szukülne annyira le. Az elso üléseket 190 centinél magasabbak szívesen hátrébb tolnák, de a sín ennyit enged.

Túlzott eredetiséget ne várjunk a formatervtol, szembol az autó minket erosen emlékeztetett a Honda Stream egyterure. Nem csak külsejével, az A-oszlopba épített kis ablakkal emlékeztetett egyterukre a Toyota Prius. Az autóban akkora a tárolókapacitás, ami egy nagy buszlimuzinnak is becsületére válna. A két elso ülés közötti boksz mély, hosszú és nem is keskeny. Aljából ráadásul egy fiók húzható elo, a felso részébol kétszemélyes pohártartó fordítható ki, hátul úgyszintén elohajtható egy pohártartó. Kesztyutartóból ketto is van.

Magasan ülünk a Prius elso ülésein, a kategória egyik legmagasabb üléspozíciója az új hibridautóé. A Priushoz ez illik, a sportos üléshelyzet és dinamikus vezetés testidegen a kényelmes utazóautótól.

Vezetés közben a rossz fogású, az autó színvonalától messze elmaradó muanyagból készült kormány, a kicsit még mindig bizonytalan egyenesfutás, és a tengelyirányban nem állítható kormány zavart. A kormány kicsit még mindig túl könnyen forgatható, oldalszélben nem az igazi az iránytartás.

A Prius minden másban felveszi a versenyt a legjobb családi autókkal. Az utastér igen csendes, ami az új Avensis után nem meglepo egy középkategóriás Toyotától. A Prius ugyanis alsó középkategóriás limuzinból középkategóriás ferdehátúvá vált a modellváltással.

Kanyarban stabil az autó, távolról sem egy száguldozásra és vagánykodásra buzdító autó. Szép szelíden veszi a kanyarokat, a VSC+ nevu menetstabilizáló elektronika nem bíz semmit a véletlenre.

Külön-külön 77 lóero a benzines, és 68 a villanymotor maximális teljesítménye, a legnagyobb nyomaték 115, illetve 400 Nm. Mivel a két eroforrás nem egyszerre éri el legnagyobb teljesítményét és nyomatékát, a Priust összesen 113 lóero gyorsítja padlógáznál, az össznyomaték pedig 478 Nm. Ez nagyságrendileg annyi, mint a legjobb hathengeres turbódízeleké.

Ennyi newtonméterrel jól megy a Prius, a villanymotor egyenletes eroleadása miatt mindig boséges a nyomaték. A végsebesség 170 km/óra, amit egészen rövid ido alatt elért a kipróbált autó, az órája 180-at mutatott. Teljes erobedobásnál az akkumulátorokban tárolt energia is megtámogatja a villanymotort, javítva a gyorsuláson.

Az ökoautók vérszegénysége távol áll a Priustól, a károsanyag-kibocsátás viszont minden képzeletet felülmúlóan jelentéktelen. A szénhidrogének szintje 80 százalékkal alacsonyabb az Euro 4-es határértéknél, a nitrogén-oxid kibocsátás 87,5 százalékkal alacsonyabb a 2005-tol érvényes európai határértéknél.

A Priusban szinte mindent elektronika végez, a fokozatválasztást és a fékezést is. Jól muködött az elektronikus váltó, a muszerfali kis karral csak elektronikus jelet adunk a váltónak.

A fékek esetében nem csak a jeladás a fékpedállal elektronikus, mint a Mercedes SL és az E-osztály elektrohidraulikus fékében, hanem a betéteket is elektromos egység nyomja a féktárcsákhoz. A motorról szíjjal hajtott klímakompresszort is villanymotor helyettesíti.

A Prius lényege a Toyota Hybrid Synergy Drive, amely a két motorból, a generátorból, a hibrid akkumulátorból, a bolygómuves eroelosztó egységbol, az egyenáram-váltóáram átalakítóból és a fékezéskor áramot visszatápláló rendszerbol áll.

A teljes hajtásláncot a leheto legkisebb károsanyag-kibocsátásra és leggazdaságosabb muködésre hangolják. Amikor a benzinmotor hatásfoka gyenge, például elinduláskor, kizárólag a villanymotor hajtja az autót. Eros gázadásra beindul a benzinmotor, mely gyorsításkor erosen felhangosodik, még ha nem is annyira, mint az elodben.

274 helyett az új Priusban már maximum 500 volttal dolgozik a hibridhajtás. A nagyobb feszültség is részes abban, hogy a villanymotor teljesítménye 33-ról 50 kW-ra nott. Ezt sikerült úgy elérni, hogy a villanymotor méretei nem változtak. A nagy feszültségtol nem kell megijedni, balesetkor, az elektromos rendszer sérülésekor "nem szabadul ki a delej". A hibridrendszert a Prius a légzsákok kinyílásánál hamarabb kikapcsolja egy ütközéskor.

EV-ként (Electric Vehicle), azaz tisztán elektromos üzemmódban a kezelési útmutató szerint néhány száz métert, de legfeljebb egy kilométert képes megtenni az autó. A sajtóanyagban maximum 2 kilométer szerepel. A menetpróba alapján az elso érték nagyon óvatosan becsült. Többször is autóztunk 45-50 km/órás sebességig kizárólag az akkuról táplált villanymotorral gyorsítva.

A Toyota szerint a tisztán elektromos üzemmód például késon hazaérve, vagy korán indulva megkíméli a környezetet a zajtól, illetve parkolóházakban használható, ahol a nulla károsanyag kibocsátás fontos.

Mivel az autó hajtáslánca alacsony fogyasztásra és környezetszennyezésre hangolt, a tisztán elektromos üzem megnöveli a benzinfogyasztást, mivel felülbíráljuk a kétféle motort összehangoló számítógépet.

Két hét állás után a kezelési útmutató szerint be kell indítani fél órára a hibrid rendszert, ami az akkuk feltöltésével megelozi a telepek kapacitáscsökkenését. A Prius nikkel-metál hibrid akkumulátora mindössze 39 kilós, és a hibridrendszer részeként 8 év vagy 160 000 kilométeres garancia érvényes rá.

Átlagos használatnál az akkuk töltöttsége mindig az élettartam szempontjából kedvezo határokon belül tartható, emiatt a Priusnál nem kell 1-2 év után új akkumulátorra váltani.

Alkalmunk volt beszélgetni Katsuhiko Hirose úrral, aki a Toyota hibridautóinak fejlesztéseit irányítja. A japán mérnök elmondta, hogy a hibrid hajtáslánc minden elemében nagy fejlesztési tartalék van, a benzinmotorban is.

Megkérdeztük tole, hogy a Toyota miért nem a benzineseknél eredendoen hatékonyabb dízelmotorral párosítja a villanymotort a Priusban. Az egyik érve szokatlan oszinteséggel az volt, hogy Észak-Amerikában és Japánban egyáltalán nincs kereslet a dízel személyautók iránt. Haszonjármuben a Toyota már kínál széria dízel hibridteherautót, mert itt a nagy futásteljesítmény miatt jobban megéri.

A másik ok, amiért a Prius benzines, a dízelmotor és a hibridrendszer magas ára. Két ilyen drága összetevovel a Prius eladhatatlan volna, legalábbis abban a darabszámban, amelyben eddig fogyott. Idén oszig 120 000 Prius és 30 000 más hibridmotoros Toyota kelt el. Érvként hozta fel továbbá a dízelmotorok kissé magasabb nitrogén-oxid kibocsátását.

A Toyota házon belül fejleszti a hibridrendszer elemeit. Ezzel meggyorsítható a fejlesztés, és a Toyota olyan tudáskincset halmozott fel a kétféle motor összehangolása terén, ami nagyon nehezen behozható elonyhöz juttatja a hibrid technikában hosszú évekre.

Néhány országban, Európán belül Hollandiában, Nagy-Britanniában, vagy Portugáliában állami kedvezményekkel segítik a Prius elterjedését, sok százezer forintos állami terhek elengedésével. Hazánkban nem jár adókedvezmény a valóban sokkal kevésbé környezetszennyezo autóhoz, de ez nem minden.

2001-ben az elozo Priust az importor felajánlotta tesztre a Környezetvédelmi Minisztériumnak, ahol azzal utasították el oket, hogy nincs parkolóhelyük a Prius számára. Egyetlen helyük volt csak, amit a miniszter A6-os Audijának tartanak fenn. A Toyota Motor Hungary talán az új típust is felajánlja a közhivatal vezetésének, ezúttal hátha nem utasítják vissza az autót az egyetlen meglévo parkolóra hivatkozva.

Bevezetésekor 7,5 millió forintba került a korábbi modell, amelynek drágasága és elonytelen formája mellett az új technikával szembeni ellenérzések is megnehezítették értékesítését. Az importor 14 autót hozott be az elozo modellbol, az utolsókat 5 millió forintért adták el, nagy ráfizetéssel.

Nagy kérdés, hogy mennyibe fog kerülni az újdonság. Radnay Gábor, a vezérképviselet PR-igazgatója azt mondta, hogy feltétlenül hétmillió forint alatt akarják tartani az új Prius árát. A fogyasztási adó helyett bevezetendo regisztrációs díj elvileg az alacsonyabb árnak kedvez, mivel az ár 10 százaléka helyett 90 000 forintnyi regisztrációs díjat szed majd be az állam, amit illene elengedni. A hazai bevezetés ideje 2004. május, a nyugat-európai piacokon az autó 2004. januárjától jelenik meg. Európában mindenhol a középkategóriás dízel limuzinokhoz igazítják a kocsi árát.

A bemutatón megismert kutatási adatok alapján 2020-ban 1,2 milliárd autó szennyezi a levegot a világon, a mai 700 millió helyett. Ennek tudatában végképp nem lehet kétséges: nagy szükség van a hibridautókra. Az már szinte ajándék, hogy a Prius nem csupán környezetkímélo, hanem tágas, kelloen gyors, jó minoségu és nagyon kényelmes is.

Forrás: Vezess.hu